Uporabniško ime valentina

E-mail Pošlji e-mail uporabniku

Registriran 2015-02-18

Zadnjih 10 sporočil tega uporabnika

Na današnji vaji nadaljujemo s primerjalno analizo. Ob primerjavi držav glede izbranega vprašanja iz raziskave ISSP 2016 (vezanega na temo pisnih izdelkov) bomo razmišljali o možnih pojasnitvah ugotovljenih razlik (in/ali podobnosti) med državami. 

Poskušali bomo tudi odgovoriti na možne "tehnične" dileme glede priprave primerjalne tabele in samega postopka primerjave. Posebej se bomo ukvarjali z iskanjem makro podatkov o državah (in z njihovo vključitvijo v tabelo s podtaki iz ankete), s katerimi bi lahko pojasnili razlike med državama glede odgovorov anketirancev na izbrano anketno vprašanje iz mednarodne anketne raziskave. 

Imejte pripravljeno osnovno (primerjalno) tabelo za vaš 3. pisni izdelek (s podatki po državah glede "vašega" vprašanja iz raziskave ISSP). Prav tako imejte pripravljena vprašanja glede nadaljevanja dela na vašem 3. pisnem izdelku.

Tukaj objavite kratko poročilo o napredku pri dokončanju 3. pisnega izdelka.

 

 
 

 

Na današnji vaji bomo skozi konkreten primer razpravljali o principih primerjalnega raziskovanja.

Najprej bomo skupno primerjali države glede na izbrano vprašanje iz raziskave ISSP 2014. Ugotovljene razlike (ali podobnosti) bomo poskušali pojasniti z drugimi značilnostmi držav. Delo bo torej potekalo tako, kot naj bi potekalo vaše delo na 3. pisnem izdelku.

V nadaljevanju pa začnite z delom na svoji temi in pripravite prvi (surovi) pregled podatkov po državah.

Svoje delo shranite in ga objavite tukaj.

Na tokratni bomo nadaljevali kvantitativno analizo – nadgradnja tistega, kar smo že spoznali na prejšnji vaji. Večino časa boste tako posvetili analizi podatkov za vaš drugi pisni izdelek (podatki ISSP 2016).

 

Vaja je torej namenjena tudi reševanju odprtih vprašanj v zvezi z zaključevanjem drugega pisnega izdelka (analiza, oblikovanje prikaza rezultatov…).

 

V tem okviru bomo še enkrat pregledali osnovno strukturo izdelka - ključne sestavine.

Skupaj si bomo ogledali primer izdelka. 

 

Postavite lahko tudi vprašanja v zvezi s svojim izdelkom, na katera bomo skušali odgovoriti v razpravi.

 

Tukaj pa na kratko poročajte o tem, kako napredujete s svojim pisnim izdelkom (predvsem zapišite, kaj še manjka).

 

Na tokratni vaji se bomo ukvarjali s kvantitativno raziskavo - konkretno s preizkusom hipoteze o povezanosti dveh spremenljivk (torej s problemom 2. pisnega izdelka). Vajo bomo naredili na podatkih raziskave EVS 2017(za Slovenijo).

 

Najprej si bomo ogledali, kako lahko v okviru spletne aplikacije na strani Gesis (Nesstar) z združevanjem kategorij pripravimo spremenljivko za bolj »pregledno« (tabelarno) analizo, ki jo bomo naredili v nadaljevanju.

 

Nato bomo na primeru iz podatkov skupaj opravili analizo (pripravili tabelo), nato delajte naprej na spremenljivkah za svoj pisni izdelek.

 

Svoje delo (tabela povezanosti, slika ipd.) objavite tukaj v priloženem dokumentu.

Manjkajo vaši priimki. 

prijazen pozdrav,

Valentina hlebec

Na današnji vaji se bomo ukvarjali s problemom izbora ustreznega raziskovalnega pristopa (strategije) glede na naš raziskovalni problem in raziskovalna vprašanja. V bistvu bomo torej govorili o nekaterih vidikih načrtovanja raziskave. Predvsem bomo razmišljali o tem, (A) kakšni so spoznavni cilji raziskovanja, (B) kaj so primeri (enote analize), (C) kaj nas glede teh primerov zanima, (D) kakšne metode zbiranja podatkov so smiselne, in na podlagi tega o tem, (E) za kakšen raziskovalni načrt in raziskovalno strategijo gre – ali je to primarno kvalitativna ali kvantitativna raziskava, ali gre za presečno raziskavo, ali za longitudinalno…

 

Najprej bomo o tem na konkretnem primeru razmišljali skupaj, nato pa, tako kot na 2. vaji, poskušajte v skupinah (2-4 študenti / študentke) na izbranem raziskovalnem problemu (raziskovalnih vprašanjih), ki je utemeljen na vsebinah raziskava  EVS 2017 (vprašalnik),, sami pripraviti izhodišča za najbolj smiseln raziskovalni načrt. Ustrezno posameznemu raziskovalnemu vprašanju opredelite, kaj naj bi bili v vaši raziskavi spoznavni cilji, kaj so enote analize (primeri), kaj vas glede teh primerov zanima, kakšne metode za zbiranje podatkov so najbolj smiselne in, kakšen raziskovalni načrt je najbolj smiseln in za kakšno raziskovalno strategijo gre.

 

Svoje delo objavite tukaj.

Na današnji vaji bomo nadaljevali začeto delo v prejšnjem tednu. Ukvarjali se bomo torej s pripravo izhodišč za raziskavo: opredelitev raziskovalnega problema (pojmovni okvir, družbeni kontekst) in ciljev raziskave, oblikovanje raziskovalnega vprašanja, iskanje najbolj smiselnega raziskovalnega pristopa... V ta okvir sodi tudi iskanje ustrezne literature. Tako bomo najprej skupaj pogledal en primer razčlenjevanja raziskovalnega problema (tema: Zaupanje) in si ogledal možnosti za iskanje virov (družboslovne literature) v različnih spletnih bibliografskih bazah (knjižnicah).

 

Nato pa boste v okviru vsebin, ki jih ponuja raziskava  EVS 2017 (vprašalnik), za vajo poskušali v skupinah (2-4 študenti / študentke) opredeliti svoj raziskovalni problem: družbeni in pojmovni (teoretski) okvir, ključni pojmi, raziskovalna vprašanja… Razmislite tudi o povezavi raziskovalnega problema z najbolj ustreznim raziskovalnim pristopom. Nato na podlagi takšne razčlenitve konkretnega raziskovalnega problema, poiščite vsaj en relevanten vir (npr. znanstven članek). Vse skupaj potem objavite tukaj.

Na vajah je tudi Lara Janušič

Na prvi vaji se bomo seznanili s potekom dela v okviru vaj in z osnovnimi informacijami za pripravo pisnih izdelkov.

Ogledali si bomo spletno stran raziskave, ki bo vir podatkov za 2. in 3. pisni izdelek.

Nato se bomo ukvarjali z opredelitvijo raziskovalnega problema: družbeni in teoretski kontekst, razčlenitev, ključni pojmi, raziskovalna vprašanja, hipoteze... Izhajali bomo iz tem, ki jih ponujajo podatki raziskave mednarodne anketne družboslovne raziskave ISSP na temo vloge države (ISSP 2016). Tukaj je povezava na vprašalnik SJM 2015/1, v okviru katerega so tudi vprašanja raziskave ISSP.

 

Na koncu pa boste sodelovali še v kratki anketi.